• slidebg1
    Jaarrekening
    Het juiste advies
    Heeft u hulp nodig bij het
    samenstellen van uw jaarrekening?
  • slidebg1
    Belasting
    advies
    Vertrouwen is de basis
    gecombineerd met het juiste advies
  • slidebg1
    Administratie
    niet op orde?
    Met een nuchtere blik
    nemen wij al uw zorgen over.
  • slidebg1
    Aangiftes
    Een probleem?
    Wij helpen u graag
    bij al uw fiscale zaken

Administratie

 

De administratie is niets meer dan een vastlegging van alle financiële feiten van uw onderneming. U kunt uw administratie door ons laten voeren. U kunt er ook voor kiezen dit zelf te doen. Wij zullen u daarbij dan begeleiden voor zover dit nodig is.

Voor het boeken van de admnistratie gebruiken wij het boekhoudpakket van Snelstart (http://www.snelstart.nl). Als uw voorkeur echter uit gaat naar een ander pakket is dit voor ons natuurlijk ook geen probleem.

 

De administratie bestaat grofweg uit de volgende onderdelen:

  1. Inkoop (hier worden alle ontvangen facturen en bonnen ingeboekt);
  2. Verkoop (hier worden alle verkoopfacturen ingeboekt);
  3. Bank (bankafschriften);
  4. Kas (indien van toepassing).

Ten behoeve van de administratie dienen alle onderliggende stukken zorgvuldig te worden bewaard. Dat geldt voor alles wat wordt vastgelgd over de onderneming, hetzij op papier of in digitale vorm. Alle stukken moeten zeven jaar bewaard worden, zelfs een kladje moet van de belastingdienst zorgvuldig worden opgeborgen.

 

Om welke stukken gaat het precies?

  1. De boekhouding (alle ontvangen en verstuurde facturen, bankafschriften en, wanneer je een kassa gebruikt, de kasadministratie inclusief kassabonnen);
  2. Contracten, overeenkomsten en andere afspraken;
  3. Agenda en afsprakenboek. Dit is vooral van belang voor kleine ondernemers en starters die moeten aantonen dat zij voldoen aan het urencriterium (in verband met de zelfstandigenaftrek);
  4. Correspondentie met bijvoorbeeld opdrachtgevers en leveranciers;
  5. Urenregistratie: dit is samen met een agenda/afsprakenboek erg belangrijk in verband met het urencriterium;
  6. Kilometerregistratie. Van toepassing als de auto privébezit is en af en toe gebruikt wordt voor zakelijke ritten. Een sluitende rittenadministratie is verplicht als de auto op de balans van de zaak staat en er af en toe privé mee gereden wordt.

Als u personeel in dienst hebt of neemt dan kunnen wij ook de salarisadministratie voor u verzorgen.

 

Op basis van de administratie worden de aangiften Omzetbelasting, Loonheffing, Inkomstenbelasting en Vennootschapsbelasting ingediend. Voor de belastingdienst is het belangrijk dat deze aangiften snel en goed gecontroleerd kunnen worden. Het is daarom van belang dat de administratie lang genoeg bewaard wordt, volledig is en binnen een redelijke termijn gecontroleerd kan worden.


Adres:
M.H. Tromplaan 47 (Kamer B22)
7513 AB Enschede

Privacy Policy
Werkplek login
T: 053-5695321
F: 053-5695322
info@obrab.nl